Daliorna sjunger på sista versen


Än är det inte slut på Dahlia säsongen. Man får njuta av varje fin dag man får. Tanken finns att minska ännu mera på dahlior. Förra året hade jag runt 73st, och i år 50st. Älskar verkligen dahliorna men det blir ett för stort projekt med att ha så många, 
så ska försöka gallra bort några till. 
Visade en hel del dahlior i förförra inlägget så här kommer lite flera!

Wizard of oz
Den här rosa skönheten vill jag inte vara utan. Den dog förra året så jag beställde en ny, vilket praktexemplar jag fick! Starka fina stjälkar och färgen är ju helt ljuvligt babyrosa!

Silveryears
Tyckte inte om den första året jag hade den, men de två sista åren har den blommat massor, även fast jag i år hade den i en kruka på altan!

Marschmellow Baby
Ganska lik Wizard så egentligen ett onödigt köp. Stjälkarna är hängiga och klena mer nu mot hösten men den är jättefin och har levererat mycket blommor.


Fleurel

En jättefin tallriks dahlia som är superfin i bukett trotts sin storlek. Orkar hålla blommorna ganska bra.
 

My Love
En vit kaktus dahlia. Fin men väldigt kort i stjälkarna så är inte nöjd pga det.




Henriette
Den här kaktus dahlian är jag däremot nöjd med. Väldigt långa stjälkar som har stått bra och otroligt fin i buketter, titta bara:

Visst är det en söt bukett?!



Break Out
Magiskt vacker, men den blommar ju så sent! Kom fram först i mitten av augusti så det gör att den kanske får sorteras bort. Tror den varit sen föregående år också, men ska dubbelkolla!


Nedan kommer två stycken nya dahlior i år i samma färgskala. Lite osäker på vilka färger jag ska ha men dom här båda har blommat otroligt mycket, ligger i topp tom. på blomning.

Crazy Leggs


Princess Nadine

Yarra Falls
Ett mysterium var det vad denna dahlia hette, trodde det var en patches som jag fick av grannen, men det visade sig vara en Yarra Falls efter bildsökning. Den ligger risigt till men nästa har samma färg och den älskar jag!


Uncle B
Vill man ha en dahlia som imponerar så sticker den här verkligen ut!

Den är som värsta smycket och superstabil trotts tallriksmodellen. Att ha bara en dahlia på bordet med den här är superfint! Ska sluta detta inlägg med en 2 år gammal bild på Uncle B

Ha de så gott//Majsan

Kommentarer