SHOWTIME!

 Spelar inte så mycket nu för tiden, men midvinterblot och landstings jubileumsmiddag är en stående spelningar sedan många år. Det är få förunnat att i över 40 år ha fått sjunga med sina bästa
väninnor! Tänkte försöka berätta lite med bilder vad jag gjort sång och teatermässigt hittills! Så risk för lite längre inlägg och några bilder med dålig upplösning! Protesen kom upp på scen först med barnteater senare i Hövilt efter att jag sett foton och tyckt det blev fel fokus och kunde se otäckt ut om man inte visste att jag hade en hand. Men det syns om man tittar noga.

Från vä: Jag, Katarina Sakrison, Roger Zackrisson och Camilla Collett
 En av våra tidiga blotaffischer nedan.



Vi träffades i högstadium jag och Camilla i Rättvik och ganska snart showade vi tillsammans, Stregas hete dans- och mim gruppen, fast jag sjöng solo redan då. 
Sedan några år senare när Camilla kom till Mora blev det Go wild med Stefan Westberg och Anders Andersson.

 På gymnasiet träffade jag Katzon och vi fann varandra direkt och började sjunga tillsamans. Hennes kusin Roger hade en portastudio och spelade in oss, tyckte det var så stort när vi fick sjunga med honom som var så duktig. Vi åkte även till London som au pairer och fick tom gå luciatåg på Westminister abbey för the dean! Headhuntade senare Katzon till tomteland där vi skrev en egen barnteater som vi körde några år som hette Kasper & Emma!.
Jag älskade att sjunga med både Camilla och Katzon, så jag sammanförde dom och trion var skapad!
Vi hette: The Ricketts först, sedan En balja rotmos!
I några år körade vi åt rockgruppen Bite från Mora och åkte med dom ut och spelade, vi körar även på deras platta. Flera studiojobb har vi gjort genom åren åt olika artister i form av bakrundskör.


På våra tjejfester sjöng vi ofta med en massa andra väninnor, vilket sedan så småningom mynnade ut i showgruppen Högvilt! från v. uppe: Helene Karlsson, Katzon, Britta Östhol, nere: Camilla, Marie Engen, Karin Larsson och jag.

Helen slutade och Kristina Pemander och Petra Kvännå började. Efter ett tag slutade även Marie. Killarna här var Fredrik Eriksson, Håkan Bälter och Jörgen Olmås som ersatte Per Floden ett år.


Herregud så kul vi hade i 13 år med denna grupp och spelade för en massa stor företag runt om i Sverige! Flera musiker var Mats Bender, Janne harg, Perra Ernlund och Jogga Ernlund.


Dessa kostymer var perfekta till låtet: barfota!
Antalet sångare varierade från 5-7 tjejer, musiker från 4-5
2006 la vi ned Högvilt och våran trio återupstod igen tillsammans med Roger Zackrisson. Rogdolls hette vi i några år, gjorde även en cd, men namnet tyckte vi tjejer var dåligt, så vi ändrade det till Tant Raffa och Roger Z.
2003-2023 i 20år har vi 4 sjungit tillsammans, helt otroligt vad tiden går!
År 2008 vart vi antagna till första året med körslaget i Joacim Cans kör från Mora!
Så jäkla kul, vilken resa det var!
Vi vann givetvis!
Vi firade hela vägen hem på bussen!

Vi gjorde även en sommarshow, kvällsföreställning utomhus i tre år på tomteland som hette trollmåne tror det var 2009-2011 på sommaren!
Även den var vansinnigt kul att göra.





Vi satte upp en show på klockargården tillsammans med Beng Kyllinge som hette Alla tiders show, 4 årstiderna i 4 akter som vi körde 2015-2016.
sommar:
höst


vinter

                                                                         
vår

Älskar att sjunga jazz och det har jag gjort en hel del och gör ibland fortfarande med dessa goa herrar!
Mikael Torildsson, Göran Forss,Anders Olpers och Börje Elofsson!
Bland det roligaste jag gjort var att sjunga i storband, tror det blev 6 år! Silja blue orchestra ledd av Georg Stålberg som gjorde fantastiska arrangemang! Närmast mig Georg, Sege Johansson, Bertil Spåman var några av dom  9 musiker som var med
Ibland sjunger bara jag och Camilla då heter vi Syster Soft, vi försökte bilda band med några duktiga musiker men tiden räckte inte till!

2018-2020 ordnade vi tillsammans med kyrkan, Rotay och tomteland en nattvasekonsert som var helt magisk och fullsatt kyrka i tre år tillsammans med andra artister, musiker och dansare! Helt ideellt och all behållning gick till diakonin.

Men nu är det som sagt dags igen för lite showtime, med 20 året av Midvinterblot! 
Har såklart gjort mer än vad jag visar nu, men detta får räcka!
Man behöver inte bli en storstjärna för att få ha så kul som jag haft, visst har det blivit många mil genom åren, men är så nöjd och ödmjuk och väldigt rik på roliga upplevelser!
(tack om du orka titta ända hit!:))





Kommentarer

  1. Yvonne Danielssonfredag, 10 november, 2023

    Så kul att se !!! Kram ❤️❤️❤️

    SvaraRadera
  2. Tack, tänkte inte på att du fattades på Stregas bilden! :)

    SvaraRadera
  3. Så kul att se !! Waoo så mycket du gjort - kommer ihåg Högvilt från Orsayran, ni var kanonbra ! Hälsa Roger så gott !
    Ha det så gott !
    Kram/Isa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så kul att du har sett oss!, ska hälsa Roger! ha det du med! Kram Majsan

      Radera

Skicka en kommentar