Visst heter det väl vinterbelysning?! :)

Vi har nu målat om huset och garagedelens framsida, och satt på foder på utsidan utom runt huvuddörren. Men belysning hann vi inte med mer än en testlampa till fasad och en garagelampa.  Då var jag snabb att sätta i vinterbelysningen!

Funkar ju även över jul och nyår :) Nu ser man vart man sätter fötterna när man kommer hem och det är mörkt. Visst är det väl jättemysigt!?
Men saknar någon ljusslinga så får väl åka till vårt hyrda förråd och leta!
Om det finns någon fördel med denna snö och kyla, så är det väl just att man kan göra mysigt och fint med all ljussättning utomhus och att snön sedan förstärker det vackra.



När jag redan höll på som bäst såg jag till att fixa lite fint runtom dom nya dörrarna så tog kransarna jag redan hade och flyttade över! Äpplen som fanns kvar i ett träd tog jag till smyckning. Äpplena blir så fina med tall eller granris. Om jag mäktar med ska jag göra nån juligare krans längre fram till huvud entrén.




Äntligen är den vita garage/kontorsväggen vit och fin, förut var den hemskt ful! Funderar på vår display med hästarna och marschallhållarna om den också ska vara grön istället?!
Det får duga nu i alla fall ett tag! :) Funkar ju med taket ser jag nu.
Nu ska jag åka och träna en kortis! Ha det!


Kommentarer