Vilken sommar vi haft hittills!

Köksträdgården tar sig riktigt bra. Allt utom majsen som jag glömde förodla. Den kommer så sakta, men ojämnt och osäkert. Om jag inte hade haft skugga halva dagen i köksträdgården så hade förmodligen allt varit sönderbränt av solen. Men majsen hade velat ha mycket mer sol.

Pak choien hann jag inte använda, bara någon enstaka så gick den i blom. Men tycker den är fin, så den får vara kvar lite till innan jag sår något annat.

Sammetstagetesen är också fin. Den är ny för mig för i år och jag har den på flera ställen i rader i köksträdgården.

Förra året fick jag en honungs ros av min äldsta dotter. Den gav då bara 2st ynka blommor, men nu är den på gång. Satte den i en av mina 6st portaler på ena sidan. I år önskade jag mig en till så det blev en komplett honungsrosportal! Ser fram emot när den blir så där överdådig av små gulvita honungs rosor!



Visst är den söt?! Och luktar gott dessutom!
Var en månad sedan jag skrev. Har varit så nu ett tag med inlägg för jag har haft fullt upp ute. Men nu regnar det så då finns det tid. Det kommer nog att regna några dagar, men det behövs.
Ett tag iaf, för snart börjar semestern!
Glad sommar på er!


 

Kommentarer

  1. Hej Maria!
    Det växer fint hos dig. I år lyckas jag inte riktigt med något. Ärterna blir fina, salladen som jag förodlade är fin men varken dill eller morötter ser ut att bli något, ser ynkligt ut.
    Vi har fått en hel del regn idag och det behövdes, det har varit så torrt. Honungsrosen gillar jag, växer fint och doftar gott. Sådde sammtstagetes för första gången i år. Gillar egentligen inte tagetes, så jag förstår inte varför jag sådde dem. Gav merparten till dottern men behöll några i en kruka. De blev riktigt fina. Så det blir nog tagetes fler gånger.
    Ha det gott /Marika

    SvaraRadera
  2. Vad vackert det var med tagetes bland grönsakerna! Själv odlar jag inget ätbart alls förutom lime och vindruvor. Brukar ha chili och tomater, men i år är jag lite handikappad efter en stroke förra sommaren - så ALL odling ligger nere. Ja, förutom ogräs förstås...
    KRAM-Susie

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Sussie! tack tycker själv att det blev bra med tagetesen. Tråkigt med stroken, men bra att ta det lugnt. Har ju åxå handikapp och har kanske tagit i lite för mkt i år. Men ska ju ha trädgårds visning för trädgårdsföreningen i aug. så vill väll ha det fint tills dess! Så nu får vi krya på oss! kram Majsan

      Radera

Skicka en kommentar