Så kom då den efterlängtade semestern, tillsammans med regnet!


Ja, visst är det skönt med semester, och visst behövdes det regn efter hettan i juni. Men detta skitväder är inte roligt. Vad som är roligt trotts dåligt väder är ju alla fantastiska dahlior!
Joels favorite
Dom började blomma i mitten av juni hos mig, eller den första i slutet av maj fortfarande inomhus. Vissa dahlior har dock börjat få gula blad, för blött kanske? Men det händer iaf att solen tittar fram och då försöker man fixa och rensa i trädgården. Sådde om lite i köksträdgården igår och hann även rensa hallonlandet som jag inte hunnit förut. Har några dahlior som inte riktigt vill växa upp. Tråkigt när man planerat var dom ska stå i färgskalor så det ser fint ut. Har runt 60-70 dahlior, några av samma sort som jag gjorde som reserv och tur var väl de
Burlesca
Henriette

Strawberry cream
Seniors Hope

Dark spirit
Rocco

Purple bouqet
Evannah

Silver years

Ja, det var några av mina Darlings. hoppas verkligen dom klarar av det här blöta i våran redan vattensjuka trädgård. Och hoppas att vi alla får finare väder! Ser ut så till helgen iaf!

Ps, tusen apostrofer i detta inlägg och vet inte hur jag ska få bort dom?! Dahliorna är fina i alla fall!



Kommentarer

  1. Hej Maria!
    Jag har inte så många som slagit ut ännu. Seniors Hope och Silver years är några favoriter.
    Ha det gott /Marika

    SvaraRadera
  2. Jag förgrodde mina från slutet av mars just för att hinna njuta mer av blomningen! Mvh Majsan!

    SvaraRadera
  3. Vackra dahlior och härligt när de blommar länge. I år har jag till min egen lycka nästan inga alls. Och de kom aldrig ur sina förodlingskrukor. De flesta hade inte klarat vintern och det kändes som en lycka i våras. Så det var nog bra med en paus. Men jag älskar de så efter en paus på en säsong eller två kommer jag skaffa nya :)

    Allt det bästa! Carina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, meningen är ju att man ska tycka om dom och att allt arbete är mödan värt! Har vissa land som blivit genomdränkta så får nog tänka till lite fortsättningsvis hur jag ska göra! Ha det!// Majsan

      Radera

Skicka en kommentar