Premiär av julpyssel och show avklarad!

 Började med att göra en apelsinkrans som jag smyckade med stjärnanis! Gjorde även en apelsinljusstake med  kryddnejlikor, doften var ljuvlig! Har faktiskt inte gjort  någon sådan krans förut, men tycker den blev superfin!

Torkade apelsiner och äpplen för att ha till div. smyckningar, har även gjort en girlang och pyntat lite amaryllisar. Vart taggad på det här med kransar och ville testa att göra en nättare krans till vitrinskåpet. Hade sett på instagram någon hade gjort med grov ståltråd, men ville inte ha skrap mot skåpet så tog istället papp på den ena och kartong på den andra och klistrade med limpistol.
Blev supernöjd med resultatet mot det vita skåpet med glasdörrar. Visst blev det väl fint?!
Vi bor väldigt litet i vårt lilla hus, men kransar både ute och inomhus älskar jag. Ska sätta ett hjärta i denna krans som sitter centralt i vårt kök/vardagsrum och börja seriöst med julpynt i veckan!.

Min amaryllis har börjat blomma. Har 4st, men osäker på 2 av dom som är från förra året.

Mina amaryllis från förra året, magiskt vackra!

Har även satt några vita hyacinter, vilket jag inte haft på många, många år pga dotters allergi och även mig själv märkte jag. Det är bara att inse att hyacinter funkar inte. I alla fall inte där man bor, hur vackra dom än är.

Tidningen kom på genrepet och skrev om Midvinterblotet, superkul! Premiären igår gick jättebra så nu är vi igång!

Laddar för ikväll med att göra vad jag vill och vila rösten! Vattnar min lilla sådd av kryddor som jag satte för några veckor sedan när jag hade som mest att göra! Nu ska jag ta mig till en liten julmarknad, Ha de så gott! :)

Kommentarer