En vecka i kulturens tecken!


Annars har jag påbörjat "städningen" i trädgården. Jag tar min krossmaskin och stoppar i allt ris och lägger tillbaka det. Det kallar jag smart och bra städning.

Den låter kanske lite, men med en god podd i skallen drabbar det inte mig! Har lånat ut min maskin ett tag till min dotter så hade nästan glömt hur bra den är. Har tung lerjord så jobbar på att blanda upp den.

Annars har  jag haft fullt upp. Det är trädgårdsmässa i Tällberg om en månad och jag har ritat på en trollslända till vår rostiga insektsfamilj! Hoppas den blir fin och passar ihop med sina kompisar.
Lämnade även in tre tavlor till den jurybedömda utställningen på kulturhuset, men av det jag såg när jag lämnade in så tror jag inte jag kommer med. Jag är för enkel, har inga tunga budskap. Den nedan var en av dom.
Sedan har det varit två repetitioner med "killarna", vi ska spela på spf på söndag och jag har plockat ut ett gäng låtar vi aldrig spelat förut. Varför göra det enkelt?! Ville inte komma en gång till med samma låtar, så hoppas det går bra!
Göran Forss på gitarr, Börje Elofsson på trummor, Mikael Torildsson på dragspel och Anders Olpers på bas.
Man kan säga att veckan gått i kulturens tecken!
Nu är det inte långt till pionerna blommar :) Ha en fin helg!


Kommentarer