plutten

Äntligen börjar man få en någorlunda vardag igen. Spelningar tre gånger i veckan, och arbete normal halvtid. Det finns då ingenting att skylla på för att inte gå till gymmet.

Vid hög arbetsbelastning och stress är de första man tar bort sin egen träning!!
VA??!! Det är ju inte klokt egentligen, de som stärker kroppen och tillför energi.
Massor av må bra endorfiner. Om människor som mår dåligt fick röra på sig, eller fick hjälp att röra på sig i friska luften så skulle många bli bra mycket bättre tror jag. Eller jag tror inte det, jag vet de.:)

Man ska ju svettas när man tränar. Då syns de att man tar i, kroppen fungerar som den ska.....
hm...just ja, på alla utom mig! Mina sångarkollegor dryper av svett efter en föreställning.
Jag är lite varm bara, något blank!!
Vad är de för fel??!!
Men plutten svettas!! inte på små sett heller.
Plutten är min armsnutt, den har hetat så så länge jag minns. Den har tom öga, näsa, mun vilka jag brukar fylla i med bläck då de är små barn i närheten och de blir dockteater av armen!

Därav pluttmajsan!! Plutten är den enda del av mig som svettas.
Men bara då det är en protes på. Körde Bodystep i måndags, man kliver runt i repeterande steg kombinationer på en step up bräda. Hade som jag ska och bör, protesen på för att träna kroppen jämt. Men fick lov att ta min nya protes då den dansvänliga är på Midvinterblot.

Som tur var hade jag ställt mig längst bak i lokalen, rädd för att jag ska råka sopa till någon i skallen i min iver att ta rätt steg. Vänster arm snurrade runt som en propeller medans jag försökte hoppa runt i takt. I bland när jag skulle klappa takt så var armen liksom riktad åt ett håll som normalt inte går. Allt för att plutten svettas så de förlorade fäste o gled runt.

Måste sett ganska otäckt ut genom fönstret:)

Kommentarer