Handklapp med krok!?

I går var de riktigt nära, jag hade kunnat skrämma ihjäl en hel publik i går på en o samma gång1!
Eller ännu värre, jag hade kunnat skada någon!

I andra akten är jag pirat, "kapten krok", har ju faktiskt slängt in en bild här på det.
Hursomhelst när jag äntrar scenen gör jag de väsnandes och sjungandes till Abbas; Gimmie, gimmie, gimmie a man after midnight. Jag har den som sololåt och försöker väl att få publiken att hänga med på handklapp!

Med kroken på ena sidan och ett latexsvärd i handen klappar jag som besatt i hopp om att dom ska hänga med, och de gör dom med besked. Jag har dessutom en följspot på mig och övrigt ljus släcks ned så att alla riktigt kan se mig. Då händer de som inte får hända!

Mitt i ett klapp i sista refrängen innan slutet känner jag i ett av mina klapp med svärdet viftandes på kroken hur något klickar till, jag hör de inte för jag sjunger för full hals, men jag KÄNNER det!! Har just då kroken riktad upp mot taket, passar på att lite tjusigt på svinhöga klackar snurra runt och då, trots att jag håller i ett svärd, ta min hand och tar tag i protesen........samtidigt snurrar jag klart och står med ansiktet mot publiken igen och en jäkla luma i fejset som lyser och riktigt visar mitt förskräkta ansikte:

KROKEN HAR LOSSNAT, hela jäkla protesen sitter löst!
.. tänker jag medans jag avslutar låten! Jag har nyss kommit ut på scen, och jag har många sånger kvar att sjunga, dialoger som ska pratas igenom, danser som ska dansas och PROTESHELVETET SITTER INTE FAST!! Hur ska detta gå?! Jag kan ju inte tappa armen på scen!?
Herregud, protesen är skit tung, med en tjock järnkrok, och som jag dansar runt som en galning och slänger med armen!!

De skulle just varit snygga rubriker: En person i publiken fördes svårt skadad till Mora lasarett pga en flygande järnkrok som landade i skallen!!

Jag tog mig iaf igenom akten, balanserades en protes på min armsnutt o kroken riktad mot taket, även om mina kollegor inte begrep varför jag fäktade med kroken som jag hjälpte till att hålla i med handen istället för att fäktas med latexsvärdet!! Danserna klarade jag av genom att hålla i kroken och trycka upp protesen mot armsnutten. Resten av den akten funderade jag på hur ska jag laga denna protes,vad har hänt? vilket lim skulle funka?? Måste ju ha den de föreställningar som är kvar!!

Väl uppe i logen efter piratakten slet jag av mig kläder och protes för att se vad som hänt.
Mitt frenetiska klappande i då 12 föreställningar hade lyckats gänga ur skruven, de tog mig inte ens en minut så var korken lagad och fit for fight igen!

Jag tycker ju om att klappa,
måste ju bara lära mig att inte ta i så in i he....te då jag gör handklapp med krok.

Kommentarer