Nöjd med vissa saker!

Mitt runda land med dahlior, rosor och vallmo fick i år sällskap av rondellpetunian Silver Tidal Wave. Kanske redan skrivit det, men det är värt att skrivas igen för den är bara helt makalös!

Dessutom lika fin till sena hösten. Om något skulle vara dåligt med dom så är det väl att dahliorna och allt annat i mitten inte syns.
 

Skaffade även några nya dahlior för i år. 
Det var Molly Raven som jag hade för två år sedan, Night Silence och Obscure! 
Bilderna talar väl nästan för sig själva dom är magiskt vackra! Så dom är jag också nöjd med.

I helgen sjöng jag med ett gäng proffsmusiker och sångare på en spelning i en pub på Sollerön. Det var en repspelning inför en vinterkonsert i kyrkan då det blir disco för hela slanten. På soundchecken innan  märkte jag att det var något konstigt med rösten på alla höga toner, det var ostabilt och helt enkelt omöjligt att komma upp på tonen jag ville! Men det gick ok ändå så jag är nöjd att jag ens kunde sjunga med så ostabil röst!

Kul var det ändå och extra kul att folk dansade!

Tillbaka till trädgården så är jag nöjd med att jag portionerat fuljord i säckar så lådan på nästa bild är överfull! Blandar det i varmkomposten med matrester för att göra ny jord.


Köpte en bok av Hanna Wendelbo och fick en fröpåse med sömntuta som jag sådde i en pallkrage!
Visste absolut ingenting om den, tänkte att den får vara där så sår jag något annat sen.
Men den slutade ju aldrig att blomma, så även den var jag nöjd med!

 

Jag kanske inte är nöjd med att man nu får köpa blommor till matbordet, men jag är nöjd att jag har en liten höstplantering som matchar tomaterna som står på mogning! 

Halsgrejen visade sig vara en förkylning så nu har discobruttan jobbat hemifrån några dagar och har nu börjat bli bättre, DET är jag nöjd med! Så nu har vi en frisk trevlig helg! :)


Kommentarer