Nya fröer beställda! Titta så fint det blir!

Hade egentligen inte behövt beställa mer fröer för jag har massor, skulle ju bara ha lite mer Jungfruhirs och Lejongap men det råkade bli liiiite mer. Alla bilder nedan är "Lånade" bilder, har skrivit nedanför varje bild var den kommer ifrån vilket i detta fall är Impecta.se eller Klostra.se.


Rondell petunia "Tidal Wave Silver", Impecta.se
Hittade denna variant av petunia på ett gästinlägg på skillnadens trädgård! Blev helt såld och har tittat tillbaka många gånger på den bilden som hade kantade gångar med rondellpetunian, men inte hittat den, nu hittade jag den plötsligt på Impecta! Mina ska vara i kanten på mitt runda vit-rosa-lila dahlialand.
Luktärt, "Old Spice Miss Willmott", Impecta.se
Ville ha en kontrastkompis till klockrankan som är lila. Har faktiskt flera andra luktärtor, men dom är för vita eller ljusrosa.   I lådorna intill går dahliorna även i orange/rosa.
Lejongap, "Rocket White", Impecta.se
Hade en annan vit Lejongap förra året som var den jag blev mest nöjd med, Nu testar jag en ny sort.
Jätteeternell, "Silvery Rose", Klostra.se
Lyssnar  på Hanna och Rebeckas trädgårds podd och blev där inspirerad till att testa eterneller.
Är väl kanske inte jätteförtjust i dessa, men den här sorten var ju jättesöt och stor?! Spännande!
Lejongap, "Twinky Appleblossom", Klostra.se
En lågväxande Luktärt till köksträdgården supervacker är den med sina skira färger!

Vacker är även den Lejongapen nedanför, helt sanslöst vacker! Kolla färgen bara: gulrosa! Ok den var lite dyrare än dom andra, men kunde inte låta bli!
Lejongap "Chantilly Peach", Klostra.se

Jungfruhirs, Impecta.se
Hade det för första gången förra året och blev jätteförtjust i dessa. Alla frön tog slut så nu har jag fyllt på. Hade den på flera olika ställen i trädgården, men den i växthuset blev magisk!
Sommarflox, "Blushing Bride", Klostra.se
Hade den här sorten även förra året. Den var svår, lyckades inte jättebra men fick några få blommor, ska göra ett nytt försök, för de få blommor jag fick var fantastiska i bukett!

Slöjsilja, Impecta.se
Helt ny för mig, tänkte först ta blomstermorot men ville testa någon ny som utfyllnad i buketter.
Sommarflox, "Cherry Caramell", Klostra.se
En annan nyans bara, lika vacker den! Tog slut förra året, så jag fick ingen.
Sommarljus, Impecta.se
Hade jag även förra året. Trodde den skulle vara svårodlad, men det var den inte och den blommade fint i tre krukor förra sommaren, så det blir en repris.
Petunia, "Debonair Black Cherry", Impecta.se
Till vårt företag köpte jag mycket svarta dubbla petunior förra året och blandade med annat lime färgat och det var skitsnyggt, nu ska jag så egna enkla.
Detta var bara de extra blommorna jag beställt, har 27 sorter till!
Grönsaker och kryddor en hel del där med. Det gäller att inte så så mycket mer än man har plats till. Tittar på nu vad som ska kallsås och vad som ska sås i feb., mars, april etc.
Ser så fram emot att testa mina nya rootmaster och pluggbox!
Ha de! :)










Kommentarer

  1. Många fina favoriter !!
    Slöjsilja drog jag upp i fjol men den fick veka stjälkar och vek sig - har sett någonstans att den blir stadigare som direktsådd .
    Lycka till med sådderna !
    Ha det så gott !
    Kram/Isa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men vilket bra tips, tack, för den är helt ny för mig! Jag tror det blir fint tillsammans med allt annat! Ser sååååå fram emot våren och sommaren! Ha de!
      Kramar från Majsan

      Radera

Skicka en kommentar