Dahlia planering med minskat antal dahlior!

 Inte lätt detta, men har för tillfället kommit fram till denna färgsättning och placering med de dahlior jag har. Har beställt 6st och fått 2st nya.  Altandahlia rabatten är svartröd/vit/rosa får harmoniera med en lång böjd rabatt mitt emot som går mest i  rosa och svartröda perenner.
Corten rabatten x 2 står mitt emot altan vid solrosrabatten och på andra sidan friggebodsrabatten med en gul sol i taknock så gula inslag vill jag ska finnas. Känns nästan som en orientalisk inredning i färgsättningen. Blir även jätteverbena och lila klockranka och luktärt samt en orange/cerise luktärt i portalen mellan dessa lådor. Friggeboden får inga dahlior i år, det blir rosor istället.
Min stora runda dahlia rabatt med ros torn och rosa rosor får denna ljuva blandning i olika rosa/vitt /aprikos och lila! Förra året blev den för vit, det hände inget men nu så!

Använder egna bilder förutom några nya som jag ej har bilder på och som jag lånat från nätet, vilka är:
Patches@cramersblommor.com, 
Night Silence@latorpsannika.se, 
 Pink perception@flowerbulbs.pl, 
Marshmellow Baby @bulbs.se, 
Gladiolus 'Nanus Nymph@svedberga.com
Chantilly Peach, lejongap@klostra.se

Ser så fram emot alla dessa nya sorter! Ha en trevlig helg, det ska jag! :)




Kommentarer