det gror och växer fint, precis som jag!

 Jag var en sväng till London med mina finaste sångarväninnor och såg på musikaler, trevliga marknader,  åt god mat, drack goda drinkar etc! Vi gick en mil om dagen drygt. Supertrevligt och bra på alla sätt utom kanske knä artrosen som var besvärlig. 

När man kommer hem efter några dagar borta ser man verkligen hur det växt i frösådderna!

Titta så kul, eucalyptus överst, 2st chilli i mitten och blodtopp 5st som jag inte fick några alls förra året. Gör om och gör rätt heter det. Har bara vattnat underifrån denna gång!
Purjulök har jag aldrig sått förut, men vad jag förstår behöver den tid på sig och ska klippas ned några gånger. Den hade böjt sig mot locket nu, så tog av det.
Klockrankan är den som inte kommit upp, men spetspaprikan ser fin ut. Försöker att inte så mer än exat det jag ska ha, någon extra, för jag räknar med att något dör.

 En som jag tror är död är min övervintrade eucalyptus, den ser verkligen stendöd ut.

Allt är supertorrt och skrapar jag långt ned på stammen så finns inget grönt alls. Men väntar liiiiite till, för tänk om det ändå finns liv där någonstans!? 

En övervintring som jag lyckats med är mitt olivträd!

Superfint är det och ändå har det stått i värmen inomhus hela vintern! Förr har jag burit till övervintring i källare, men det tänker jag inte göra någon mer gång.
Att roa sig och unna sig mat och dryck kostar på rent viktmässigt. egentligen skulle jag kunna skita helt i vad jag väger och bära mina 10-15kg:s övervikt med stolthet, men inte om man har artros.

Artros är faktiskt ett, i mitt fall, viktrelaterat tillstånd. Går jag bara ned 5 kg försvinner den värsta smärtan direkt. Har man sedan sömnapne´och astma, som också försämras av övervikt, ja, då ÄR det så att ingen doktor kan göra mig frisk, det är JAG som måste göra det själv. 

Just ja, jag är ju handikappad också och har pga av det scolios, sned ryggrad. Tänar på gym gör jag och har ofta sjukgymnast till hjälp/behandling.

 Varför skriver jag detta?! jo, för att ge mig själv en fet verbal dansk skalle, det är så jäkla svårt att programmera om sin vikt, men jag måste.

Alltså: mina frön ska gro och växa, men INTE jag!

Nog om det! Är faktiskt på väg till gymmet. Ute är det massor av snö, visst är det fint men jag längtar så efter värmen och grönt gräs som man kan gå barfota i.

Vissa mornar är otroligt vackra när man tittar ut genom fönstret. Tog den här bilden en morgon förra veckan. I mars är det mycket som ska sås, en hel månad kvar att vänta.  Måste kolla om det är något som ska sås i februari?! :))) Ha det!//Majsan

Kommentarer