God fortsättning och äntligen börjar den nya trädgårdssäsongen så smått!

GOD FORTSÄTTNING PÅ DET NYA ÅRET!
Gjorde ett litet sött arrangemang i rött, vitt och grönt till nyårsvandringen som vi var med på, för jag hade fortfarande jul i huset med mycket rött. Tycker verkligen det är jättefint med alla julsaker och belysningar både inne och ute.
I mellandagarna ville min man få ut julen! Men det fick han inte:)
Men på nyårsdagen kom granen bort. :( Ska erkänna att det faktiskt var skönt då vi bor så trångt.
Idag när jag var ledig tog jag resten, men sparar vinterbelysningen en vecka till.
Har stjärna i nästan varenda rum. Så rofyllt på något sett. Adventsstake har vi bara i två rum.
Har i mellandagarna börjat titta på min trädgårdsplanering och börjat beställa en del dahlior och gladiolus.
Den här vackra och udda jättespännande sorten Nanus nymph beställde jag.
En vacker mörk, black suprise, fick det också bli som ska få bli granne med mina svarta stockrosor.
Har ju skrivit lite om mina olika tagetes och rudbeckior tidigare som jag tagit frön från. Men dessa 4 har jag inte frön kvar av men vill ha, så det lär jag beställa.. 
Amarant, jungfruhirs, vit lejongap och sommarljus. Alla dessa var jag supernöjd med och måste bara ha igen. Men ska även se om jag hittar något jag inte provat förut.

Tittar man ut i trädgården, som visserligen är vacker nu också känns våren långt borta.
Måste komma ihåg att klippa vinrankan som står där bredvid björnbäret.
Om bara 4-5 månader är snön borta, förhoppningsvis tidigare.

Igår slog denna vackra amaryllis ut som jag övervintrat sedan förra året. Det är första gången jag lyckats, så är jättestolt över detta även om den nu blommade först efter nyår.

Mina kryddor växer snart ur sin plats, men har ingen fönsterplats så jag ska hitta på en annan lösning med belysning och även sätta igång flera kryddor. Har redan börjat förbereda plats för alla övriga sådder, för några få ska ju sås tidigt i januari.
Skulle ha tränat idag men med -25 grader vill jag inte ens gå ut! Fick ju en hel del gjort iaf! 
Ha det så gott!// Majsan





 

Kommentarer

  1. Waoo - vilket vackert hem du har !
    Visst är det härligt att börja drömma om sommarens blommor nu och leta fröer.
    Skönt att kura inne i dag med raggsockor på.
    Ha det så gott !
    Kram/Isa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack rara! Vi bor trångt men hjärtligt! Jajjamensan, har gått igenom hela frökatalogen och gjort kryss, ska renskriva och se om jag får plats med allt jag ville ha!
      Ha de! Kram Majsan!

      Radera
  2. Hej älskade systra mi💕 vad fint du har skrivit💕❤️💕

    SvaraRadera

Skicka en kommentar