Advent, julvernissage, föreställningar och julmarknad!

 Har börjat med att pynta jul till 1:a advent! Min man är inte lika förtjust i detta som jag, men man kan inte tycka lika om allt! Har fullt upp nu på helgerna framöver så detta är en bra lösning tycker jag!

Nu är det gjort och saffransskorpor med vit choklad och tranbär till glögg och julmusik är toppen!
Har skaffat en liten kungsgran i vårt lilla hus, vilket är ett måste om man ska ha gran så tidigt, för den barrar minimalt!
På vitrinskåpet blev det fint med stjärnaniskransar. Har renoverat mina gamla träljusstakar och beställt riktiga ljus på nätet för det finns inte den strl i Mora. Den röda amaryllisen var den andra att blomma av 4 amaryllisar.

 I lördags hade vi julvernissage på Mora kulturcentrum.  Panikmålade  några landskap för att kunna delta med något. Tog ett landskap och svamparna, men ångrade mig sedan, skulle tagit porträttet, men gjort är gjort!

Trevligt var det med massor av besökare och flera sålda verk, roligt! Vi fick mycket beröm för hängningen av tavlor. Utställningen pågår tom 5 januari på Mora kulturhus.
En bild på den mycket trevliga styrelsen. jag sitter, sedan från vä. Katarina Sakrisson, Maria Ahlberg, Lena Påhls och Linda Frisk. (fattas gör Ida Foss och Monica Bjelke)

På söndagen deltog Eld Production med våra grejor på Zorns julmarknad, sååååå supertrevligt och fint ordnat med granar med belysning, marschaller, eldar, ruskor, julmusik, kör mm.

Massor av fina saker/hantverk.



Våra eldkorgar passade verkligen in i miljön!
Med föreställningar fredag och lördag kväll var man ganska tömd på energi på söndag kväll, det fick bli pizza. Samtidigt är det så kul att träffa så mycket trevligt folk på utställning, föreställningar och julmarknad! Kom dessutom ihåg på den stressiga söndags morgonen att tända första ljuset! :)





Kommentarer