Hösten nalkas!

Mindre och mindre dahlior att klippa bort överblomning på.
Visst kämpar några dahlior på, men det är tungt åt dom och dom viker gärna ned sig.
Hösten tar tag i trädgården vare sig jag vill eller ej. Min kärleksört håller på att ruttna bort, tråkigt. Har aldrig haft problem med kärleksörten förut, kanske gillade den inte den här nya platsen eller så har den blivit påverkad av allt regn. 

Har en fullspäckad höst framför mig med jobb, renovering av framsidan, eldproduction och repetitioner som drar igång inför 20 upplagan av midvinterblot!
I hela 20 år har jag fått vara en del av denna produktion-hur kul som helst!
men det är även kul med lite andra sånguppdrag med fina musikanter!
Igår blev det två spelningar, en med herrarna ovan och ett bröllop med min vän och sångarkollega Katzon. Fick låna en fin grön klänning av henne, hon hade lika men blå.

I dag är det dock fortsättning av renovering av fula framsidan. Fasaden är nu vitmålad förutom brädorna upp mot taket, de ska vi byta ut till vitt nästa år. Bruna fula dörrarna är beställda nya fina gröna så idag ska jag försöka måla garageporten i samma gröna nyans. Meningen var även att ta bort hela altan och tak och bygga om det, men även det får vi lov att skjuta upp tills nästa år pga årets dåliga semesterväder. Måste hitta på något för soptunna och cyklar för det ser så fult ut när dom bara står ostrukturerat. Sedan är det bara foder och markis till det lilla fönstret!
Stor skillnad mot baksidan med all grönska!





Nästa helg blir det Åre marknad med våra produkter så nu ska jag ut och jobba lite :)

Så höstfint gjorde jag förra året, ska fixa fint igen om 2 helger för idag blir det målning. Ha det!


Kommentarer

  1. Hej Maria!
    Det har inte varit något bra väder för utomhus sysslor , som att måla. Men det växer fint i trädgården på grund av allt regn.
    Ha det bra /Marika

    SvaraRadera

Skicka en kommentar