Dahlior, dahlior, dahlior!

 Dahliorna blommar för fullt, inte lika bra som förra året men de blommar iaf! Zyndert mystery fox är en av favoriterna med stabil stjälk och vacker skiftande färg. Av mina 70 dahlior är det nog 10-20 st som dött, inte vill växa eller står still utan blommor. Så tråkigt, dom har ruttnat av allt vatten förmodligen.

Daisy duke tog tid på sig, blommade massor....förra året. 
Joels favorite är ny för i år, en riktigt trevlig färg och stabil dahlia.
Skaffade några fler i den nyansen, bla den här, Henriette, otroligt fin i buketter.

Burlesca hade jag även förra året, tycker mycket om den med pga sin färg, den funkar till många färgkombinationer.

Strawberry cream måste nog ändå vara årets nykomlingsfavorit hos mig!
CAL Royal, en fantastiskt vacker tallriksdahlia. Mina andra vanlig CAL och twist dog tyvärr.
Fleurel också lika stor är en glad nyhet här, tycker faktiskt att den är bättre än vanlig CAL.
Ja, nog är man snuvad på sommaren och hösten med pga mygginvasion så det är nästan omöjligt att vara ute om det inte blåser, men testar iaf att vara ute så mycket det går i trädgården för att försöka göra några av dom projekt som var planerade, eller så gör jag bara en fin bukett och tar med mig in!
Ha en fin helg!




Kommentarer

  1. Å, de er bare fantastiske - og du har riktig mange. Strawberry Cream er lekker, og Fleurel er bare fantastisk. Tror 'Supreme' er min favoritt blant Cafe au Lait-sortene. Ja det er alltid en som råtner fordi jeg har glemt å bore hull i potten. Og noen som ikke blomstrer av en grunn, eller får stygge blader, men de aller fleste gir stor glede.
    Ha det godt!
    /Irene

    SvaraRadera
    Svar
    1. åh, tack rara! Supreme har jag inte testat ännu. Får se hur det blir näszta år om jag lyckas minska ned på dahlior eller om det blir tvärtom! :) Ha det så länge!//Majsan

      Radera
  2. Åh, vad många underbara dahlior du har! Jag bor just nu vid min syster, och hade precis ett inlägg om hennes dahlior. Så otroligt många vackra det finns! Hela jag skriker "vill ha!!!"

    Hälsningar Gunilla

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla!
      Vet precis den känslan, men måste försöka minska ned på dahlior hur nu det ska gå!
      Mvh/Majsan

      Radera
  3. Hej Majsan!
    Vilka vackra dahlior, ser riktigt fina ut. Jag är förvånad att de blommar fint hos mig trots allt regn de fått stå ut med. Har redan varit och kikat på vilka jag skall beställa till nästa säsong, trots att jag inte har plats för flera.
    Ha det gott /Marika

    SvaraRadera
  4. Tack, visst är dom fina, men inte alls lika blomrikt som tidigare år. Ska dock försöka minska ned rejält hur nu det går. Så synd att denna länksidan läggs ned hittade den ju nyss i känns det som. Tack för ditt/ert arbete <3 ha det fint! Majsan

    SvaraRadera

Skicka en kommentar