Penseér till påsk!


Det är så ljuvligt att äntligen få lite färg i valda krukor till påsk. På inglasade altanen brukar det fungera trots kylan, för någon minusgrad tål dom. Vet att jag borde driva upp dessa själv, men pga platsbrist så kan jag inte det. Har nu en massa annat i lådorna och snart så tar dahliorna en hel del plats!



När det gått ytterligare 1 månad brukar jag även sätta hela framsidan full med penseér i olika men ändå matchande färger så det känns lugnt och harmoniskt





Även baksidan får en massa penseér. Förra året höll sig mina penseér superfina hela sommaren, ville ju plantera om men det var svårt att ta bort när det blommade så fint. Jordgubbslandet var nyplanterad så jordgubbsplantorna var små, så där fick en del av penseérna bo (till höger i bild)

Supersnyggt med den blåa färgen till våra egna cortenkrukor tycker jag!





Ja visst finns det otroligt mycket fina sorter. Har ju letat marktäckare till en av mina rabatter,och just nu slår det mig kanske man skulle testa penseér?! Den karamellen ska jag suga på!

Kommentarer

  1. Hej Maria!
    Det är min absoluta favorit. Tänk att få plocka bland alla färger och välja ut favoriter till krukor och amplar.
    Ha det gott /Marika

    SvaraRadera
  2. Tycker om dom mer och mer! Helt otroligt vilken prisvärd växt!

    SvaraRadera
  3. Det finns mängder av vackra sorter och tittar jag sen på de som är mindre så är utbudet än större. Men... ..så är det det där med att de aldrig tröttnar på att blomma. Och därför har jag faktiskt slutat plantera dem eftersom jag inte gillar slit och släng. Men jag beundrar de varje vår i handeln...

    Ha det gott! Carina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Huvud på spiken! Precis så, tvingad till penseér överallt bara för att man inte klarar av att slänga dom sen när frostrisken är över! Men vill ju sätta ut blommor så fort jag kan på framsidan, men behöver ju kanske inte köpa så hiskeligt många! :)

      Radera
  4. Av någon anledning var det jättekrångligt att logga in för att skriva kommentar här, men jag längtar också efter penséerna - vill främst ha de småblommiga som inte känns så vräkiga. Snart får det minsann bli ett inköp!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för att du ändå lyckades krångla till dig ett svar, uppskattar det. Kan inte riktigt det här och använder en blogg jag haft vilande i över 10 år! Ska se om jag kan klura ut vad som är tokigt i det jag gjort!
      Ja snart blir det shoppingtur, bara den jäkla snön kan försvinna! :)

      Radera

Skicka en kommentar