Fördriver tiden i väntan på......

 Här i Mora är det fortfarande vinter!

Även om det töar lite vissa dagar så känns det onödigt långt bort med våren.
 Fast inomhus händer det ändå en del saker. Har ju sått lite olika frön från januari tills nu, så nu måste jag plantera om en hel del, klippa klock rankorna nedan och fixa platsen där dahliorna ska "bo" medans dom vaknar.

Ute är det en hel del lådor med både sommarblommor och grönsaker som jag vintersått.  Hoppas det går bättre i år än förra året för det blev inte alls bra.

Har haft en härlig helg  med först med mitt arbetes julkapp: föreställningen "Peter Pan, det går åt helvete", sedan idag har jag själv sjungit jazz för SPF Majstångsbacken i Mora-Noret! Superkul!


I  förra helgen var det också trevligt. 

Då hälsade jag på en väninna i Falun och vi shoppade loss på Plantagen! Ville så gärna köpa ett citronträd, men blev avrådd av en som jobbade där pga  att jag saknar svalt ställe just nu. Envis kråka köpte då det här söta och mycket mindre apelsinträdet, så får det gå som det går! Det är ju snö och jag MÅSTE ha något fint att titta på nu! :)


Jamen är det inte hur gulligt som helst, med små vita blommor som doftar så gott!
'Sedan Har jag en gurgardin som växer på bra! OK, det ser kanske lite tokigt ut att ha dom på mitten, jag gör tvärt emot för bakom gardinerna ser jag dom inte. Kanske måste flytta dom inser jag nu, så dom får längre sträcka att växa på och möts på mitten. Persilja, dill och basilikan har jag redan skördat en hel del, så iväntan på våren får det nog bli en omgång till med dom!


Tycker förövrigt att det är kul med detta trädgårdsblogg och instagram, måste bara fatta hur man gör med allt, hinner inte sätta mig in riktigt men gör så gott jag kan. Blir så inspirerad av er alla! :)




Kommentarer

  1. Hej!
    Du har en hel del på gång, ser härligt ut. Ditt apelsinträd är ju bara så fint.
    Ha det gott /Marika

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, visst är det gulligt?! jodå, det gäller att ha en tålmodig man när det är som ett jordstampat golv hemma! :)

      Radera
  2. HÄRLIGT med citronträd - och att du inte gav upp utan köpte ett litet. Lycka till!
    KRAM-Susie

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack rara! Ja, eller ett litet apelsinträd! Än så länge lever det!

      Radera

Skicka en kommentar