Tappade visst räkningen

Det här med att räkna har aldrig varit min starka sida. 

Hade ju tänkt till sommaren 2022 att öka med dahlior från ca: 24 st till runt 40st. Insåg ganska snart att jag inte skulle kunna hålla det så ändrade gränsen för köpstopp till 50st, men det slutade på drygt 75st!

Satte mig vid ritbordet och planerade ihop hur jag skulle lösa det hela. Det fick helt enkelt bli två stycken no digging land som satt ihop med två portaler, för jag hade ju råkat beställa en massa luktärtor som jag inte heller skulle haft egentligen.

Det fanns alltför många fina sorter och det var rent ut sagt skitsvårt att välja. Sedan kom det andra lilla dilemmat, var skulle jag ha dom?!

Började med att märka ut med snöre och lade på kartonger

När jag vårstädade lade jag på allt skräp från förra årets perenner på kartongerna, fyllde på från komposten en hel del och fyllde sedan på med gödning och jord.

Min man svetsade cortenlådor av corten som vi beställt från Kinas plåt i Orsa.


Sedan snickrade han portalerna med armeringsnät på sidorna


Men gissa om jag blev nöjd!? 
Det blev superbra att koppla ihop dahliarabatten med friggeboden och det dahlialandet. När cortenlådorna sedan fick sin fina färg kände jag mig jättenöjd!







Kommentarer