Altanrabatten!


 Den andra nya rabatten som jag fick förra året var altanrabatten. Även den var ett dahlialand som fick sällskap av lite strödd dill, riktigt snyggt tyckte jag att det blev!

Den här rabatten var lite tuffare att göra eftersom altanen låg bredvid, och jag ville inte täcka kanten på altan, ville att luften skulle kunna cirkulera under, så det var bara att gräva! 
Min dotter Kimberly fixade biffen, sedan fick jag köra bort små gräsrutor med min 2-hjulade skottkärra! Väldigt bra med en svag hand att köra, när det är tungt åker protesen på!

 Det tog lite tid, för vi fick gräva ur en massa lerjord och sedan fylla med trädgårdsskräp och ny jord. Pinnarna är markering av var dahliorna ska sitta, ca 40 cm mellanrum.


När jag väl planterat ut dahliorna i slutet av maj så gick det fort. Hade väl någon duk och skyddade mot frost någon enstaka natt. Sedan blev det såååååå jäkla fint

Det blommade galet mycket ända till oktober! Det bästa var nog att den här rabatten kom så nära där vi satt, både inne och ute på altan! Så glad att vi gjorde den också!



Kommentarer