Köksträdgårdsplanering!

 När man väl börjar läsa på om köksträdgård och inser att man inte kan just så mycket!
Det har då växt ändå fast inte som jag önskat. Bilderna är från förra sommaren då det i början växte helt ok, men sedan stannade det av även om vissa grönsaker växte som det skulle. Jorden är väl det största problemet, men har ju börjat med bokashi i höstas så hoppas det blir åtgärdat. Att stora björkar skymmer köksträdgården halva dagen kan jag inte göra något åt. Men att samplantera bättre, det ska jag försöka göra!

Jordgubbslandet gjorde jag om och flyttade förra året för dom hade stampat i 5 år på samma ställe så det var dags. Nu hoppas jag på massor av jordgubbar i år! Rostornet funkade inte alls där det stod så det ska få en egen ny rund rabatt med dahlior runt om i sommar lite högre upp mot huset!.





Nog längtar man tills man får ut och fixa i trädgården! Snart så



Kommentarer

  1. Hej Maria!
    Du har en härlig köksträdgård. Jag har lite samma problem att det inte växer så bra. Jordgubbarna levererar riktigt dåligt. Skall se om jag kan göra om odlingslådorna och förbättra jorden. Får ta nya tag. Kul att du kom på hur du skall länka. Ibland hamnar man lite fel och då blir det flera knappar, både facebook och google. Jag trycker på google, då brukar jag hamna på rätt ställe. Såg inte ditt meddelande förrän nu på morgonen, men då hade du löst det redan.
    Ha det bra /Hälsnngar Marika

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack rara! Och jag såg detta nu! Är helt ny på detta, får lära mig lite i taget! Tycker det är kul, eller snarare ett behov att hålla på med trädgård, så tt hitta likasinnade är toppen!

      Radera
  2. Mmm - att ha trädgård och att gilla trädgårdsarbete ger ett ständigt lärande. Lära teorin och sen lära sig vad platsen ger för möjligheter. Och sen också hur jag själv vill ha det och hur mycket jobb jag vill lägga. Tänker att lärande är bra för våra själar :)

    Ha det gott! Carina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Eller hur, mer kunskap åt folket! :) Fast ibland vill man kanske mer än vad man mäktar med! Men så länge man mår bra i själen så går det nog bra!

      Radera
  3. Har lagt in din blogg på TrädgårdsFägring
    Mvh Marika

    SvaraRadera

Skicka en kommentar