Vicke Viking!!

Jag svettas!!! Tror faktiskt inte det är klimakteriet, tror inte heller det är förkylningen.
Nog för att jag gonat upp mig med datorn i fåtöljen i min varmaste mysrock, men detta bloggande var inte lätt!! De tar liksom några timmar innan jag kommer dit jag vill.
Skulle lägga ut lite bilder, de gjorde jag fast visst på någon annan sida!! Herregud bara de inte var någon form av kontaktannons!!! Nu blev de viking bild som bakrund eftersom de känns lite aktuellt.

För nionde året i rad kör vi nu Midvinterblot på tomteland, en musikalisk föreställningi tre akter i medeltida tid o rum.
Premiär för en helt ny produktion den 18 november. Horn i hjälmen eller horn i pannan?!. Man kan nog säga att de är ganska mycket nu. Hjärnan är liksom överhettad.

De märks när jag ska åka till jobbet och slänger på mig min jacka. Man kan tycka de vore en enkel sak som borde ta ungefär 3 sekunder. Med en myoelektrisk protes tar de 5 minuter och svåra risker för klämskador!! De finns 2 lägen, öppna och stänga. Men när en stressad blondin vill göra saker fort funkar de inte alls som jag vill.
Den öppnar en bit in och fastnar i öppet läge, stänger snabbt klämmer fast jackjjäveln, öppnar, stänger, kniper fast, varpå jag drar o försöker komma ihåg hur jag ska spänna musklerna för att få handen o släppa jackan, klämmer till IGEN, med MITT finger emellan!!, inte en gång, flera gånger.

Har jag sagt att det är tolv kg:s tryck då protesen stänger?! Man vill inte ha fingret där kan jag lova.
Men jag är inte bitter. Jag SKA lära mig.
Än så länge åker den av på jobbet, har liksom lite för bråttom nu innan premiär att de pedagogiska tålamodet inte riktigt existerar.
Sen ska jag träna på att övertyga mig själv om att lugnt o stilla öva greppet.
Nu är de bara Vicke Viking i skallen!!

Kommentarer