Timeout!

Tog en liten "timeout" med stenhanden. Stressen och de höga tempot fick styra lite för mycket.
Resultatet blev akut ont, antagligen inflammation i musklerna på den befintliga armen.......igen!
Åter igen blir jag påmind om hur viktigt det är att jag lär mig hantera denna robothand. Att bryta invanda mönster och beteenden är inte lätt, speciellt när den rörliga protesen komplicerar tillvaron och de som man tyckt var lätt plötsligt blir svårt, kräver ny inlärning, tid och tålamod.

Har faktiskt 3 proteser som jag använder nu, helt otroligt, har aldrig hänt förut jag som alltid varit protesmotståndare!
En myoelektrisk för "arbete", en stel för "scenbruk", och en krok för speciella tillfällen!!
Den sista är nog farligast för man vet aldrig vad man fastnar i eller får på kroken.
Herregud man kanske får nåt konstigt napp?!
Ska lägga ut en bild så småningom på spektaklet!!

Var jurydeltagare i Moras talangjakt igår. Bar min "rörliga" hela kvällen utan att nypa eller skada någon. Känner mig stolt och duktig.
Premiär nu på fredag på Midvinterblot på Tomteland. Mycket kvar att fixa med en ond hand och en elektrisk hand som lever sitt eget liv o gör som den vill, men jag kämpar på glad i hågen!!

Kommentarer