KrokMajsan!

Eller kapten Krok till er tjänst!!
Just ja, skulle ju blogga om min arm....eller om den arm jag inte har, som ändå är en arm!!
Krångligt att fatta?!

Typiskt mig att börja med en blogg när de knappt finns någon tid till någonting alls.
Har i alla fall fått premiären avklarad + en helg till!

För väldigt många år sedan spelade jag, eller sjöng menar jag, i en grupp som hette Högvilt!!
Kostymen var nog lika viktigt som sången, tyckte nog flickdelen av 12 manna orkestern iaf.
Vi var i begynnelsen pirater!
Gissar att de var runt 1995-96. Då försökte jag ta en leksakskrok, sån som barn har när dom klär ut sig och fäste på nåt vis....minns faktiskt inte nu, men tror de var en gammal protes jag förstörde.
Hursomhelst gick jag till ortopedtekniska och bad dom göra en specialprotes, som man liksom kunde skifta hand och krok på. Skitsmart tyckte i alla fall jag.

Precis när den smarta, svindyra protesen var klar BYTTE Högvilt kostymering till kossor eller nåt där man absolut INTE har krok.
Nu är det 2011 och när vi bestämde i Rogdolls att vi skulle vara PIRATER i årets Midvinterblot så tänkte jag ÄNTLIGEN!!
Nu får jag testa kroken! Tänk att de skulle ta ca 14 år innan jag fick användning av den!
Sen är de ju inte bara 14 år utan 14 kg + till råga på allt, men tack vare att jag inte ville ha en tight hylsa kan jag fortfarande ha den!! Jippie! Ser ju bra ut tycker jag, kolla bilden om jag nu lyckats få in den!
Kapten Krok till er tjänst!!:)

Kommentarer