Öppen trädård, tänk om ingen kommer?!


 Vad vet man, det kanske inte är någon som har lust att komma till min lilla trädgård i Mora på Tusen Trädgårdar.  I sådana fall får jag väl glädjas åt att det är så fint överallt och underbara blommor som avlöser varandra. Honungsrosen har börjat blomma och har massor av knoppar.
Liljan som jag satte förra året och nästan drunknade, blommade inte alls då, men titta nu!

Min man Tommy har snickrat en ny kompost med tre fack och den här "väggen" till Björnbärsbuskar. Det fick bli en paus mitt i bygget, men nu är den klar. Målas nästa år.

Sedan tyckte Tommy det inte såg klart ut med vedboden så han snickrade ihop dörrar!
utan dörrar

med dörrar
Färdig, visst blev det fint?!

Medans jag målade klart dörrarna sågade Tommy ut nya bitar som jag fick måla till lite mysvin och bra musik!

Tommy var ju redan varm i kläderna så då gjorde han ett portabelt växtställ.Vi har fått otroligt mycket frågor om våran var till salu när vi varit ute med Eld Production så nu har vi iaf ett extra! 
Vi får se om det kommer någon trädgårdsintresserad till våran lilla täppa. Det har tagit några år och vi har gjort något eller några projekt varje år sedan ca: 2015-2017. Om vi inte hade totalrenoverat huset (förutom kök)så hade vi nog gjort mycket mer i trädgården. Vi har en garage vägg kvar att fixa, sedan riva altan och bygga ny på framsidan, göra ett utekök och renovera köket! Men först Tusen Trädgårdar!
Ha det så länge!
Vyn från köksträdgården


Kommentarer