Nordiska trädgårdar-boksignering!

 Så har jag äntligen fått åka till den stora trädgårdsmässan "Nordiska Trädgårdar!

Balkongutställningen är en av de roligaste och mest spännande att se, har tyvärr inte så mycket bilder, hade fullt upp med att uppleva! :) Det gjorde jag med massor, massor av andra likasinnade personer.


Ska åka en torsdag eller fredag eller tom söndag nästa gång. Får en känsla av att det är idiotmycket folk på lördagen.

Ett mål jag hade var i alla fall att köpa signerade böcker av mina trädgårds "gudinnor" vilket jag lyckades med!

Har sedan länge följt Hanna Wendellbos råd att så olika plantor och tittat noga på hennes filmklipp, men har ju saknat boken, så är superglad att jag har den nu. Hon är dessutom supertrevlig!

När rödavitarosenpodden startade för 2 år sedan hade jag redan börjat lyssna på andra trädgårdspoddar och blev jätteglad att det kom en till och jag föll direkt! Jag skrattar ofta högt eller fäller en tår när jag lyssnar på dessa sanslöst roliga, underbara och kloka kvinnor. Man känner sig som en av deras vänner så bjussiga som dom är, så när dom tillsammans skrev en bok blev det ett måste ha för mig!
Ser så fram emot att läsa dessa båda böckerna!





Ja, nog var det mycket fint att se. Var sugen på Karl-Fredriks bok också, men det får bli en annan gång. Fontänen har jag suktat på sedan många år, vill verkligen ha!
Nu är jag iaf hemma, min man som också var med har varit underbart tålmodig trots ett ryggskott han fick på lördagsmorgonen innan mässan! Väl hemma efter 2 dygn fick jag livrädda gurkgardinen och kryddorna i det varma fönstret. Borta bra men hemma bäst! Nu får det bli vår för jag är redo! :)

Kommentarer

  1. Hej Maria!
    Ja det finns mycket för alla smaker. Hade gärna lyssnat på fler föredrag men det fanns så mycket att titta på, så tiden rann iväg.
    Ha det gott /Marika

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Man kommer hem med många intryck och idéer från mässan.
    Ha det gott /Marika

    SvaraRadera
  3. Hej !
    Så roligt att hitta hit tack vare dina kommentarer hos mig - vilken fantastisk blogg du har !
    Älskar också Hannas böcker och har flera som ständigt fyller på med inspiration. Ser att du bor i Mora och jobbar på Tomteland - jag är gammal Orsakulla även om jag flyttade för 20 år sedan. Jobbade då några år med Roger Zakrisson på Orsa Grönklitt - han har väl haft roller på Tomteland så du kanske har jobbat med honom ?
    Ha det så gott och lycka till med alla dina vårsådder !
    Kram/Isa

    SvaraRadera
  4. Men tack så väldans mycket för dom orden, blir jätteglad! Förstår inte hur man ska synas och kommunicera med folk, fattar liksom inte vad jag ska göra!?
    Många gemensamma nämnare har vi: Jag har sjungit med Roger i 20 år nu med Midvinterblot som blivit en riktig långkörare så oh ja, jag känner Roger mycket väl! Tomteland har varit ägt av Orsa Grönklitt i några år, och jag är nu gift med en Orsa karl!
    Du är en av de bästa på detta bloggande med ditt vackra upplägg på trädgårdsfägring. Tittar mycket på ditt upplägg och dina proffsiga bilder och blir inspirerad.
    Vet inte annars vart man ska lägga dessa trädgårdsbloggande än på trädgårdsfägring, men känner att det är lagom som nybörjare.
    Tack för dina fina ord! kram Majsan!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar