Så klom då våren tillsammans med en riktig praktförkylning!

 Som jag väntat på vår och värme och att få vara ute i trädgården och påta! Mina snödroppar tittade upp, likaså tulpaner och knoppar på div. buskar. Längtan var så stor att ta tag i mina planerade projekt.
Var till Trosa över påsk och väl hemkommen så kände jag på annandag påsk att något var på gång i kroppen.  Har väl aldrig varit så sjuk, och då var det en förkylning! Problemet var att jag inte tog min astmaspray som jag skulle så förkylningen vart väldigt aggressiv, så jag har bott i en fåtölj i 2 veckor, för att ligga ned var omöjligt! Varmt och sol ute, en trädgård som väntar på att tas om hand och jag helt däckad!
Fick i alla fall lite uppmuntrande blommor!
Ibland pausade hostan ett slag, vid ett sådant tillfälle gick jag ut för att klippa min björnbär, det var första gången jag klippte den efter den burit bär så hoppas det blir bra. Sen vart jag helt slut!
När jag var till min syster i trosa fick jag en massa skott av en trollpil eller skruvpil. Vet faktiskt inte vilken det är, men har tagit skott tidigare och har ett litet träd. Kvistarna är superfina till dekorationer så funderar på att göra en liten rad med dessa. Vill även begränsa insyn så tänkte testa några. Det lilla trädet hos syrran är jättefint!
Annars har det inte hänt så mycket mer än att jag tittat till mina dahlior och plantor som är lite överallt! Försöker flytta ut div plantor till inglasade altanen och friggeboden där det inte är så varmt. Men fortfarande är det mycket inne, och mer att så!
I morgon ska jag äntligen jobba efter 2 veckors sjukskrivning, äntligen! Nu ska jag få tillbaka orken hoppas jag så jag kan träna och fixa med min älskade trädgård. Hostan lär bli kvar har jag hört några veckor, men superhärligt att vara tillbaka! :)

Kommentarer

  1. Så bra at du er bedre, det er ikke hyggelig å være så syk. Så flotte de små plantene dine er. Jeg håper våren kommer ordentlig nå, så ting kan plantes ut i drivhuset.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack rara!
      Just nu har det kommit massor av snö, typiskt april väder och supertråkigt,
      men snart så! :)

      Radera
  2. Hej Majsan!
    Hoppas att du kryat på dig nu, så du kan njuta av våren. Så mycket sådder du har, det ser fint ut. Jag längtar tills jag kan få ut mina tomat och paprikaplantor, Men då måste det bli varmare.
    Ha det gott / Hälsningar Marika

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack rara du! Ändå är detta bara en tredjedel av plantorna. Dom åker ut hit på altan när dom tagit sig och jag omskolat dom, så inne har jag mycket mer! Fast just nu har det kommit massor av snö, så måste ha koll så att inte altanen blir för kall! Brukar väl inte så så mycket som jag gjort i år, men ska ha trädgårdsvisning i aug. för första gången, så då tar man väl i lite mer! :) :) Varma hälsningar Majsan!

      Radera
  3. Tråkigt med förkylningen men skönt att det vänt. Härligt med småplantor på gång. Jag har också ställt ut en del av sådderna. Men i år testar jag att näringsspraya de istället för att skola om dem. Hittills ser det bra ut. Jag har inte plats att ha mängder av omskolade plantor i år.

    Ha det gott! Carina

    SvaraRadera
  4. Tack, ja det är skönt att kommit ut ur förskylningsträsket! Men vad spännande det lät med sprayen! aldrig hört talas om. Har precis som du, super lite plats för plantor så det lät jätteintressant! Ha det så länge! Majsan

    SvaraRadera

Skicka en kommentar