Äntligen har dom nya dörrarna kommit på plats!


 Beställde två nya dörrar i augusti, vi fick dom för några veckor sedan och har inte hunnit sätta in dom förrns förra helgen då vår svärson Stefan kunde hjälpa till. Vet att ekdörren kunde målas om men tyckte inte om formen på glaset ändå. Hade tänkt mörkt röda dörrar i flera år, men när vi väl skulle beställa ville jag ha gröna dörrar. Vi ska ju göra om hela framsidan med en större altan och känner större frihet med textilier på dynor och blommor i färg som jag inte vet ännu med grön dörr.
Insidan blev äntligen ljusare och ljusinsläppet är större. Ville inte ha grönt på insidan så det fick bli tvåfärgade dörrar. Kostar visseligen lite mer, men det är det värt.
Den gamla förrådsdörren var verkligen dålig och otät runt om. Vi har ju byggt om förråd och kallförråd till tvättstuga och spa avdelning med stort fönster mot trädgården så gissa om jag längtat efter en riktig dörr!
Så jättenöjd med både färg och dörrsort.
När vi tog bort den gamla förrådsdörren, upptäckte vi att den har varit grön förut, exakt samma nyans! Häftigt, det var nog meningen med grön oliv färg. Den är inte lika starkt grön som på bilden, något mörkare och mycket mer oliv. Garageporten målade jag för några veckor sedan. Nu i helgen har jag målat foder och min man har satt upp foder runt garageport, dörr och fönster mm.
Det här fönstret ska få en markis sen, för kvällssolen ligger på här. När jag kom hem från träningen var det klart med alla foder och tom en test lampa uppsatt. Vi ska ha 5 st runt huvudbyggnad och en på garagedelen. Kanske blir det den här lampan?!
I veckan blir det salning och foder av dörrarna på insidan, sedan beställer vi plåt runt entredörren, för det är plåt runtom på huvudbyggnaden. De bruna brädorna i nock byter vi nästa år, och fortsätter med renovering av  sista väggen på garagedelen!
Så nöjd och hungrig, så nu blir det middag! :)


Kommentarer