Att blogga eller inte blogga!!! eller en hjälpande hand!!

En hjälpande hand........

 Blev inspirerad av min faster. Hon har nyligen blivit pensionär och startade just en blogg. Kan hon så kan jag tänkte jag i mitt stilla men något förvirrade sinne. Typiskt att man ska komma på något dyligt när man har som mest att göra och pga stress inte kan sova om nätterna.
Om jag sen har tålamod, tid och ork att göra detta som jag i skrivande stund planerar är en helt annan sak.

Berättelser finns det alltid i olika former. Roliga, sorgsna, skrämmande,  informativa etc.
Min berättelse som jag tänkt dela med mig av på denna blogg, handlar om det som mest skiljer mig från andra människor, i alla fall i utseende, och det är mitt handikapp!
Mitt liv kring detta och erfarenheter som jag haft och får.

För 46 år sedan kröp jag ur min mors underliv med en liten missbildning. Jag föddes utan underarm på vänster sida. Kan tänka mig själv om jag hade fått beskedet efter en smärtsam födsel att den lilla skrikande bebisen är missbildad, hur sorgset de skulle vara.
Vid närmare eftertanke är jag idag ganska tacksam över att man på den tiden inte gjorde ultraljud och ev. gett mina föräldrar valet att ta bort fostret som uppenbarligen var skadat.
Konstigt nog var jag själv orolig över mina båda egna  graviditeter, att jag på något sett hade överfört min "handlöshet" på dom, eller om de skulle saknas en fot, ett öra eller en näsa.

Kommentarer