Trädgårdsvisning för Siljansbygdens trädgårdssällskap i Mora!

 Så var det då dags för mig att visa upp trädgården! har inte gjort det förut så lite pirrigt var det.

Funderade in i det sista på att ställa in pga vattensjuk mark, men skrev överallt att man bör ha stövlar så vi  chansade att folk skulle ha överseende med det gyttjiga gräset!
Oroade mig helt i onödan, alla var så förstående.
Visst blev det ännu mera lerigt efter allas fotspår, men det gör inget.
Otroligt så många trevliga människor det kom!
Tog just inga bilder på folk, men inte var det sista gången jag hade öppen trädgård!

Dahliorna har inte tyckt om regnvädret men några land med lite dahlior har jag iaf.
Dom är helt fantastiska!
Perenna rabatten har klarat av det blöta vädret bäst.




Hostorna passar bra till den vita väggen.
Dessa två rabatter är värst drabbat av vätan, en skopa ned och du ser bokstavligen vatten.
Köksträdgården är i lådor så den klarar sig bra, förutom gyttjan man går i!
Hursomhelst, är jag nöjd med min första väldigt blöta trädgårdsvisning! :)










Kommentarer