Teknikens under!

Är ju inte nöjd med den myoelektriska protesen. Eller nöjd, är väl egentligen fantastiskt nöjd och tycker verkligen att tekniken kan göra underverk. Det är bara det att den sitter för dåligt och kan bli lite svår att hantera då jag inte till 100 procent kan styra mina rörelser.

Skulle i princip kunna nypa någon i baken ex. då man står i en kö någonstans och inte vara medveten om de, men förhoppningsvis ana oråd då någon stackare skriker för full hals. I en pressad och något stressad situation glömmer jag helt bort hur i he...te man öppnar och stänger handen. Antar att man skulle kunna skada någon ganska rejält.

Igår när jag bar handen la den plötsligt av. Hade just klivit ur bilen, så jag hade återigen tur som inte fastnade i ratten. På kvällen gjorde jag för en gångs skull det jag blivit tillsagt att göra: ladda bägge batterierna över natten. Skulle idag ta på mig handen, låste upp funktionen....inget hände! försökte rota runt inne i protesen med den lilla plutten, fortfarande ingen rörelse! Va faan, tänkte jag och bytte till det andra batteriet. Men det var samma sak där: ingen rörelse, hur mycket jag än knappade på allt som går.
BESVIKEN, jäklar!,något har hänt!, den är sönder! fan nu blev jag ju handikappad igen! svordomarna for igenom hjärnan snabbare än min bil gör 0-100 på x sekunder, saknade genast förmågan att okontrollerat nypa någon...!

Ska ju ner snart till Örebro i februari-mars och fixa ny gjutning och förhoppningsvis bättre passform. Nu får dom dessutom laga något tekniskt!!
Har ju klarat mig i 46 år utan detta, så jag får väl vänta lite till.
Men tycker faktiskt om detta teknikens under, min myoelektriska protes!

Kommentarer